قیمت فوق روان کننده بتن + بررسی مزایا و معایب روان کننده

فوق روان کننده بتن (PLASTICIZER) چیست؟

در این مقاله قصد داریم به قیمت فوق روان کننده بتن و بررسی مزایا و معایب روان کننده بپردازیم. بتن ماده ای است که شامل آب، سیمان و ماسه می باشد  و به میانگین، بیست درصد آب، پنجاه درصد سیمان و سی درصد از مقدار کل آن از ماسه و یا سنگدانه تشکیل شده است. منظور ما از آب در این ترکیب، همان میزان مایعی است که در مخلوط با سیمان، قرار گرفتن در واکنش شیمیایی با سیمان و روان کردن بتن استفاده می شود.

برای افزایش حالت خمیری بتن ، آب زیادتری باید مصرف شود ، اما در ترکیب بتن با آب و میزان درصد آب ترکیب شده با سیمان در بتن یکسری محدودیت و استانداردهایی داریم که ملزم به رعایت آنها هستیم.

در زمان های پیشین وقتی به علت گرما، بتن ویژگی و کارایی خود را از دست می‌داد، تنها با افزودن آب برای حل مشکل و ایجاد بتن روان، اقدام میکردند. اما همانطور که می دانید بکارگیری میزان آب زیادتر در ترکیب بتن مضر است، اما بدلیل فقدان روش های جایگزین، مسئول بتن‌ریز مجبور به افزودن آب به ترکیب بتنی بود.

دلیل منطقی برای اضافه کردن آب برایا این موضوع وجود ندارد، بدلیل اینکه بعد از اضافه کردن آب، دانه‌های بتن از خمیر سیمان جدا می شوند. همین قضیه باعث کاهش کیفیت بتن می شود. این قضیه را به خصوص در بتن های آماده و در میکسر بتن میشد مشاهده کرد.

متخصصان علم شیمی در دهه 1930 میلادی، با انجام تحقیقات و  آزمایش‌های زیاد، همزمان با کاهش آب بتن، فرمول شیمیایی جالبی را کشف کردند که با افزودن ماده ساخته شده با آن فرمول به بتن، نتیجه بتنی روان‌تر ایجاد می شود. در آن زمان، این ماده را کاهنده آب بتن نامگذاری کردند.

با ساخت و کشف روان کننده بتن، معضل بزرگی از صنعت بتن حل شد.

با کشف تولید  و گسترش استفاده از روان کننده بتن، بتن‌ریزی در هوای گرم، ‌بتن‌ریزی در مکان‌های دشوار و بتن‌ریزی با حجم زیاد گسترش بیشتری یافت. و در ادامه همین امر، باعث پیشرفت صنعت بتن شد بطوری که اکنون ماده بتن جزو پرمصرف‌ترین مواد در دنیا به حساب می آید.

بیشتر ترکیب بتن از سیمان است و همانطور که میدانید تولید سیمان با اسیب های زیادی برای محیط زیست همراه است و هر اندازه در استفاده از سیمان صرفه جویی شود، محیط زیست سالم‌تری را شاهد خواهیم بود.

 

خواص روان کننده بتن

مزایای روان کننده بتن چیست؟

 از مهم ترین موارد استفاده از روان کننده بتن، کاهش میزان آب مورد نیاز برای روان کردن و افزایش کارایی بتن است. روان کننده بتن با انواع بتن های موجود در بازار سازگار است و همین امر میزان استفاده از این مواد را برای تولید کننده های بتن آسان کرده است.

 

 از ویژگی های روان کننده بتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش میزان افزودن  آب به سیمان
  • افزایش و بهبود مقاومت بتن
  • حفظ کیفیت بتن در هوای گرم
  • کاهش میزان استفاده سیمان
  • روان کردن ماده بتن
  • امکان بتن ریزی به مدت طولانی در هوای گرم (بالای 40 درجه سانتی گراد)
  • افزایش کارایی بتن و حفظ اسلامپ و در مدت زمان طولانی تر
  • کاهش میزان عیار سیمان
  • افزایش مقاومت فشاری
  • امکان بکارگیری در بتن های با سنگدانه های نامناسب
  • امکان بکارگیری در قالب های نازک و پر میلگرد
  • افزایش امکان پمپاژ بتن

 

انواع روان کننده بتن

  • نسل اول : فوق روان کننده لیگنو سولفات
  • نسل دوم : فوق روان کننده نفتالینی
  • نسل سوم : فوق روان کننده کربوکسیلاتی

 

نسل اول: روان کننده بتن – لیگنو سولفات

این روان کننده بصورت مایع و بر پایه ‌ی مونومرهای لیگنوسولفونات است و بر روی ذرات سیمان اثر خود را میگذارد. خاصیت اصلی آن کاهش زیاد آب مصرف شده در بتن است. جالب است بدانید به روان کننده بتن، دیرگیر نیز می ‌گویند.

نسل دوم: روان کننده بتن – فوق روان کننده نفتالینی

نسل دوم روان کننده ها بسیار قوی ‌تر از نسل اول عمل کرد اما مهم‌ ترین عیب استفاده از  این فوق روان کننده بتن این بود که ممکن است در نتیجه‌ ی واکنش شیمیایی سریعی که در زمان ترکیب کردن آب و سیمان بوجود می آید و نا آشنا بود به اصول استفاده صحیح از آن، تدریجا خواص خود را از دست بدهد و دچار افت کیفیت شود . استفاده از فوق روان کننده بتن نیاز به دانش و مهارت و تجربه دارد تا در حین بکارگیری آن دچار اشتباه نشویم اما در هرصورت باعث افت کیفیت بتن می ‌شود. متاسفانه این فوق روان کننده ‌ها در زمان طولانی قادر نیستند بیشتر خواص بتن را ثابت نگهداری کند به همین علت آنچنان مورد توجه بازار قرار نگرفت.

 

نسل سوم: روان کننده بتن – ابر روان کننده

به روان کننده‌ های این نسل سوم ابر روان کننده نیز گفته می‌ شود که محصولات شرکت آذر ملات در این دسته جای می گیرد و بر پایه ‌ی پلی کربوکسیلات می باشد و چون قدرتمندتر از دو نسل قبل تولید می شوند بعد از عرضه به بازار سریعاً پا به میدان رقابت با هم رده‌ های خود گذاشتند. قیمت محصولات این نسل حتی از نسل اول نیز اقتصادی تر است. روان کننده بتن که باعث کاهش حباب ‌سازی، کاهش افت اسلامپ، بهبود پمپ ‌پذیری و جلوگیری از خمیر شدن ملات می‌ شود، در کارهای ساخت ‌و‌ ساز بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد تا سرعت ساخت سازه‌ ها را بالا ببرد.

 

 

قیمت گالن فوق روان کننده بتن آذرملات 20 کیلویی

قیمت فوق روان کننده بتن در سال 14202

شرکت آذرملات کاسپین تولید کننده مستقیم انواع روان کننده بتن با کادری مجرب و مجهز به دستگاه های روز دنیا و در تمام نقاط کشور آمادگی تامین این ماده با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و هم چنین اجرای پروژه شما با تضمین کیفیت و دقت می باشد. برای استعلام قیمت فوق روان کننده در سال 1402 میوانید با شماره های زیر تماس بگیرید. پایین ترین قیمت ها را از ما بخواهید چون تولید کنند مستقیم مصالح و مواد بتنی و فوق روان کننده در ایران هستیم

شرکت آذرملات کاسپین AzarMalat.ir با سال ها تجربه حرفه ای و  موفق در تولید انواع مصالح مورد نیاز صنعت عمرانی از جمله مایع روان کننده بتن و همچنین تولید پودر بتن و الیاف فورتا و. .. همچنین اجرای پروژه های بزرگ در زمینه کف سازی و با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و پرسنل مجرب در زمینه اجرای بتن سخت صنعتی و اجرای بتن سخت رنگی و….همچنین اجرای بیش از صدها پروژه ی کف سازی صنعتی به صورت تخصصی اقدام کرده است.

 

شرکت آذر ملات کاسپین

شماره تماس : 0912281585209120064375

آدرس : تهران میرداماد خیابان رودبار غربی کوچه خسروانی پلاک 7

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *