هزینه و قیمت کفپوش بتنی و بتن رنگی در اجرای کف

تفاوت کف سازی بتن رنگی نسبت به کفسازی آرملات چیست؟

تفاوت کف سازی بتن رنگی نسبت به کفسازی آرملات  چیست؟

کاربرد کفسازی آرملات در اماکن و فضاهایی است که فشار و ضربه های زیادی به کفپوش وارد می شود مانند فضاهای کار ماشین آلات سنگین و انبارها  اما کف سازی بتن رنگی برای بارهایی و اجسامی با وزن حدودا 10 تن مناسب میباشد و توانایی تحمل آن را دارد.
در کفسازی بتن رنگی شما از تنوع رنگ های زیاد و مختلفی برخوردارید در حالی که در کفسازی آرملات تنوع رنگ کم و بسیار محدود است.
در کف سازی بتن رنگی آخرین مرحله برش های انقباضی میباشد در صورتی که در اجرای پروژه کف سازی آرملات, 28 روز پس از کاتر زدن, کفپوش را باید بوسیله دستگاه ساب زنی ,ساب زد تا سطحی صاف و صیقلی و زیبا حاصل گردد که این مرحله  دارای هزینه زیادی است.

در  پروژه کف سازی بتن رنگی باید ابتدا در مرحله اول بتن ریخته شود و بعد پودر رنگی را به صورت پاششی روی بتن ریخت در حالی که در اجرای کف سازی آرملات بعد از بتن ریزی باید پودر آرملات را درون دستگاهی ریخت و به هم زد و سپش اجرا کرد که این نیز هزینه اضافی دارد.

هزینه اجرای کف سازی آرملات تقریباً 2 برابر هزینه اجرای بتن رنگی می باشد چون در اجرای بتن رنگی با ضخامت حدودا 1 سانتی متر 5 کیلو پودر رنگی در هر متر مربع مصرف می شود در حالی که در اجرای آرملات با ضخامت 1 سانتی متر 22 کیلو در هر متر مربع پودر آرملات استفاده می شود و از آنجایی که قیمت هر کیلو پودر رنگی حدودا 2 برابر قیمت هر کیلو پودر آرملات می باشد پس در نتیجه قیمت پودر آرملات استفاده شده تقریباً 2 برابر قیمت پودر رنگی مصرف شده می باشد که این هم باز خود هزینه اضافی برای اجرای کفپوش آرملات است.

 

نتیجه اینکه : هزینه اجرای آرملات تقریباً 2 برابر هزینه اجرای بتن رنگی است ولی کفپوش آرملات در خصوص کیفیت و دوام و پایداری کف در ترافیک های سنگین مقرون به صرفه است و طول عمر بیشتری نسبت به کفپوش بتن رنگی دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت اجرای کفسازی بتن آرملات و کفسازی بتن رنگی با شرکت آذر ملات کاسپین تماس بگیرید.

 

شرکت آذر ملات کاسپین

شماره تماس : 0912281585209120064375

آدرس : تهران میرداماد خیابان رودبار غربی کوچه خسروانی پلاک 7

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *