روان کننده بتن

روان کننده بتن

قیمت فوق روان کننده بتن

روان کننده بتن یک مواد افزودنی است که بدون تغییر روانی،از میزان آب درون بتن به طرز قابل توجهی می‌کاهد یا بدون کم کردن میزان آب، اسلامپ و روانی را به مقدار زیادی بیشتر میکند، یا هر دو حالت را به شکل همزمان بوجود می‌آورد.
یکی از فواید اضافه کردن افزودنی های فوق روان کننده در محل تولید بتن این است که کنترل روانی بتن معمولاً توسط یک فرد مشخص انجام میشود. در واحد مرکزی تولید بتن باید دستورالعمل ها و روش های برای اندازه گیری و کنترل نسبت آب به سیمان و اسلامپ بتن پیش از اضافه کردن افزودنی فوق روان کننده وجود داشته باشد. این روش ها میتواند شامل اندازه گیری اسلامپ سنج باشد .

 

اسلامپ سنج چیست؟

اسلامپ سنج دستگاهی مکانیکی است که معمولا در واحد های مرکزی تولید بتن استفاده شده شده و برای تخمین مقدار اسلامپ بتن از روی جریان الکتریکی مورد نیاز برای چرخش تیغه های مخلوط کن به کار می رود . در صورتی که از افزودنی های دیگری نیز در کنار افزودنی فوق روان کننده گردد، این افزودنی ها باید به صورت جداگانه در مخلوط کن اضافه شوند به صورتی که در حین توزیع بایکدیگر تماسی پیدا نکنند.

 

افزودنی های فوق روان کننده

افزودنی های فوق روان کننده می توانند به گونه ای موثر برای تامین انواع الزامات در پروژه ها به کار گرفته شود تولیدکنندگان بتن می توانند از افزودنی های فوق روان کننده برای افزایش اسلامپ بدون اضافه کردن آب استفاده بهینه از سیمان و تامین مقاومت مورد نیاز استفاده کنند پیمانکاران نیز می توانند از بتن های روان برای تسهیل و تسریع فرآیندهای جای‌دهی و تراکم استفاده کنند تسهیل فرآیندها این امکان را ایجاد می کنند که نیروی انسانی کمتری به کار گرفته شده عملیات ساخت با سرعت بیشتری انجام شود و در نتیجه سودآوری پروژه افزایش یابد در ادامه نمونه ای از کاربرد مواد افزودنی فوق روان کننده بررسی می شود.

 

 

برای اطلاع از قیمت فوق روان کننده بتن در هر لحظه از شبانه روز با ما تماس بگیرید:

شماره تماس : 0912281585209120064375

 

شرکت آذرملات کاسپین AzarMalat.ir با سال ها تجربه حرفه ای و موفق در زمینه تولید بتن و افزودنی های آن و کف سازی با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و پرسنل مجرب در زمینه اجرای بتن سخت صنعتی و اجرای بتن سخت رنگی و پایه سیمانی و اپوکسی همچنین اجرای بیش از صدها پروژه ی کف سازی صنعتی به صورت تخصصی اقدام کرده است. و می تواند تمام نیازهای شما را در این زمینه برآورده کند.

شرکت آذر ملات کاسپین

شماره تماس : 0912281585209120064375

آدرس کارخانه : قزوین-کیلومتر 15 جاده شهرک صنعتی لیا – شرکت آذرملات کاسپین

آدرس دفتر : تهران میرداماد خیابان رودبار غربی کوچه خسروانی پلاک 7

 

مدل‌های مختلف افزودنی های بتن

  • مدل اول : به جهت کاهش دهنده آب در بتن با روان کننده بتن
  • مدل دوم : به جهت کاهش آب با ویژگی تاخیر در گیرش بتن بوسیله روان کننده بتن دیرگیر
  • مدل سوم : به جهت کاهش آب با خاصیت زودگیرش بتن توسط روان کننده بتن زودگیر

نکته : برای پایداری حالت روانی توسط روان کننده بتن باید بدانید که این مواد با یکدیگر فرق میکنند. بعضی از آنها حالت روانی خود را به مدت کمتر و بعضی به مدت بیشتری حفظ میکنند. به بیان دیگر روان کننده های بتن نمی توانند این حالت را برای زمان خیلی زیادی حفظ کنند. با بوجود آوردن تغییراتی یا افزودن موادی میتوان این خاصیت را در آنها افزایش داد.

کاربرد مواد فوق روان کننده

  • کاهش نسبت آب به سیمان در حدود 12 % تا 20 %
  • افزایش اسلامپ یا کارائی بتن
  • سهولت پمپاژ و کاهش استهلاک تجهیزات
  • سازگاری با انواع سیمان های پرتلند
  • افزایش انسجام بتن
  • عدم ایجاد تغییر در زمان گیرش بتن
  • جلوگیری از خزش و انقباض بتن
  • کاهش نفوذپذیری بتن
  • افزایش مقاومت فشاری

ویژگی های فوق روان کننده بتن

در حال حاضر افزودنی‌های بتن جایگاه خود را در صنعت بتن به دلیل داشتن تاثیر همزمان بر روی چند خاصیت بتن تازه و سخت شده پیدا کرده است. بر اساس استانداردهای جهانی و ملی افزودنی بتن فوق روان‌کننده/فوق کاهنده آب به ماده‌ای اطلاق می‌گردد که بدون تغییر در روانی، مقدار آب مخلوط را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یا بدون تغییر مقدار آب، اسلامپ یا جریان روانی را به میزان قابل ملاحظه‎ای افزایش می‌دهد و یا هر دو اثر را به طور همزمان ایجاد می‌کند. این اثرات بعنوان عملکرد اصلی محصول تعریف گردیده است. همچنین با توجه به اینکه به دلیل خاصیت دیرگیری زمان گیرش بتن و آغاز تغییر حالت بتن از حالت خمیری به سخت افزایش پیدا کرده، این اثر را می‌توان بعنوان عملکرد فرعی تعریف کرد.

از ویژگی‌های مصرف مواد افزودنی فوق روان‌کننده دیرگیر در بتن می‌توان به بهبود کارایی، تنظیم مدت زمان کارپذیری براساس نیازهای اجرایی، بهبود تراکم بتن، کاهش نفوذپذیری بتن به واسطه کاهش نسبت آب به سیمان، افزایش دوام بتن و استحکام مکانیکی اشاره نمود. همچنین همخوانی این محصول با تیپ‌های مختلف سیمان از دیگر ویژگی‌های مورد توجه آن است.

با توجه به بنیان شیمیایی مختلف در فوق روان‌کننده‌های دیرگیر این محصولات می‌توانند در ساخت انواع بتن‌های خاص، بتن پرمقاومت، بتن با قابلیت پمپ‌پذیری بالا و … قابلیت مصرف داشته باشند. همچنین دیگر مزیت‌های این فوق روان‌کننده انجام بتن‌ریزی در تمامی مقاطع سازه از قبیل سقف، فونداسیون، دیوار و شمع می‌باشد. با توجه به خاصیت دیرگیری این فوق روان‌کننده بتن مناسب برای شرایط آب و هوایی گرم بوده و در بتن‌ریزی‌های حجیم قابل استفاده می‌باشد.

اگر این مواد را به بتن یا ملات بیفزاییم، روانی و کارآیی آن ها را اضافه تر می کند؛ بدون این که در مقادیر و نسبت سایر اجزاء بتن و ملات تغییري حاصل شود. این امرتحول مهمی را در صنعت ساخت و ساز، حمل و ریختن و تراکم بتن فراهم آورد، زیرا با داشتن W/C و W آب، امکان ریختن بتن روان تري را در قالب بوجود می آورد و می توانستند آن را به راحتی در قالب جای دهی کنند و متراکم نمایند. علی القاعده در این حالت نباید تغییري در مقاومت و دوام بتن و نفوذپذیري آن بوجود آید. اما تجربیات آزمایشگاهی نشان داد که علیرغم ثابت بودن W/C ، مقاومت و دوام بهبود می یابد و نفوذپذیري کم می شود. علت این پدیده را می توان پراکندگی و توزیع یکنواخت تر و بهتر سیمان در بتن و ملات دانست، زیرا سیمان از حالت کلوخه بودن خارج می شود و آب می تواند به نحو کاملتري اطراف دانه هاي سیمان را بگیرد و پخش شدگی بهتر و همگنی توزیع سیمان در بتن و ملات را شاهد خواهیم بود. البته در این حالت به دلیل افزایش روانی، باید نگران جداشدگی و آب انداختن بیشتر بتن باشیم ولی به دلیل توزیع بهتر سیمان و مجزا شدن ذرات آن از یکدیگر عملاً رشد مقاومتی بهتري را انتظار داریم.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *