الیاف پلی پروپیلن بتن PP چیست و چه کاربردی دارد ؟ قیمت الیاف بتن

الیاف پلی پروپیلن بتن PP

بررسی کاربرد الیاف پلی پروپیلن PP در بتن

الیاف PP یا الیاف پلی پروپیلن از جمله مواد جایگزین میلگرد فولادی برای مسلح و مستحکم سازی بتن و از افزودنی های معروف بتن است که این روز ها کاربرد زیادی در صنعت ساختمان دارد زیرا الیاف پلی پروپیلن بتن PP از نظر اقتصادی خیلی مقرون به صرفه تر از الیاف دیگر است. استفاده از الیاف PP در بتن کاملاً اقتصادی هست. الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PP با ابعاد 12 و 18 میلی متر برای ترکیب و مختلط شدن با بتن و با اندازه 6 میلی متر برای ترکیب با گچ استفاده می شود. این الیاف باعث افزایش مقاومت شیمیایی و مکانیکی بتن می‌شود. شرکت آذر ملات کاسپین فروش الیاف پلی پروپیلن در بتن را با قیمتی مناسب و اجرای انواع پروژ های کفسازی را با بالاترین کیفیت و دقت و در زمان کم برای شما انجام می دهد.

مزیت های الیاف پلی پروپیلن

الیاف پلی پروپیلن بتن PP کاربرد و مزایای زیادی به بتن ما می دهد و استفاده از آن در افزایش استحکام بتن نسبت به استفاده از سایر مصالح مزایای زیر را دارد :

  • غیر مغناطیسی
  • بدون جذب گرد و غبار
  • مقاوم در برابر بازها
  • ایمن
  • استفاده آسان
  • ارزان
  • در همه جا در دسترس است.
  • افزایش مقاومت در برابر سایش
  • افزایش مقاومت در برابر چرخه‌های ذوب و یخ
  • افزایش مقاومت در برابر ضربه

 

الیاف پلی پروپیلن بتن PP

به این دلیل که الیاف PP یا به عبارت دیگر الیاف پلی پروپیلن با بتن خیلی سازگار است، استفاده از آن در مواد بتنی باعث خواهد شد، بتن نیز خواصی که در بالا ذکر کردیم را کسب کند.

از مزایای دیگر الیاف پلی پروپیلن این میباشد که پلی پروپیلن ها از نظر شیمیایی خنثی به حساب می آید. این مزیت و ویژگی باعث میشود بتن هایی که از الیاف PP درون آنها استفاده مبشود، نسبت به حملات شیمیایی  مقاوم‌ خیلی بیشتری داشته باشند.  اما در حالتی که مواد شیمیایی بسیار بسیار  قوی و شدیدی و به مقدار و مدت زیادی در کنار مواد و سطوح بتنی باشد، در ابتدا بتن دچار خسارت می شود و این الیاف PP همچنان سالم باقی می مانند.

ویژگی و خوبی دیگر بهره بردن از الیاف پلی پروپیلن نسبت به دیگر الیاف چاپد شده, عدم گلوله ای شدن آن ها در هنگام اختلاط بتن است. خاصیت آب گریز بودن یاهمان هایدروفوبیک بودن الیاف PP در هنگام اختلاط بتن، با خمیر سیمان خیس باعث می شود که این الیاف نشود و بنابراین هیچ میزان آبی برای مصرف الیاف پلی پروپیلن به بتن اضافه نخواهد شد. همچنین این الیاف  ها نیازی به کاور بتن ندارند.

 

موارد کاربرد الیاف پلی پروپیلن PP

از بتن های ترکیب شده با الیاف پلی پروپیلن می‌توان در جاده ها و مسیر های محل عبور ماشین، دیوارهای میانی و سازه های نگهبان شیب ها، پی ماشین آلات، سازه های دریایی و مخازن و استخرها استفاده نمود. همچنین در بتن های در معرض بارهای دینامیکی و حریق از الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PP استفاده می‌شود. در ساخت ورق های سیمانی یا ایرانیت و همچنین در ساخت پوشش‌های دیواری (رومالین) از الیاف پلی پروپیلن یا الیاف PP نیز استفاده می‌شود.

دلایل مهم استفاده از الیاف پلی پروپیلن یا الیاف pp در بتن:

زمان اجرای بتن ریزی سطح محوطه در روی بتن ترک های خیلی باریک و پراکنده بصورت مویی ایجاد می شود که اگر شما در پروژه خود از الیاف پلی پروپیلن استفاده کرده باشید این ترک ها و درزهای بتن گسترش نمی یابد. یعنی مانع از رشد و افزایش درز بتن می شود که در نهایت باعث افزایش مقاومت کششی بتن خواهد شد.

الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) باعث افزایش چشم گیر استحکام بتن و افزایش مقاومت در برابر ضربات خواهد شد.

 

قیمت الیاف پلی پروپیلن PP

 

 در سال جاری قیمت مصالح ساختمانی بدلیل تورم و افزایش نرخ دلار دچار با نوسان زیادی همراه بوده است. برای همین برای اطلاع از قیمت الیاف pp و فورتا در سال 1402 و اجرای کفسازی در هر لحظه از شبانه روز با ما تماس بگیرید:

شماره تماس : 0912281585209120064375

 

شرکت آذرملات کاسپین AzarMalat.ir با سال ها تجربه حرفه ای و موفق در زمینه کف سازی و با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و پرسنل مجرب در زمینه اجرای بتن سخت صنعتی و اجرای بتن سخت رنگی مختلط با الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) همچنین اجرای بیش از صدها پروژه ی کف سازی صنعتی به صورت تخصصی اقدام کرده است. و می تواند تمام نیازهای شما را در زمینه الیاف را فراهم کند.

شرکت آذر ملات کاسپین

شماره تماس : 0912281585209120064375

آدرس : تهران میرداماد خیابان رودبار غربی کوچه خسروانی پلاک 7

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *