چگونه هزینه اجرای بتن سخت رنگی, بتن سخت صنعتی را محاسبه و مدیریت کنیم؟

چگونه هزینه اجرای بتن سخت صنعتی رنگی را محاسبه و مدیریت کنیم؟

بتن سخت صنعتی و نحوه محاسبه هزینه اجرای بتن سخت صنعتی

هزینه اجرای کفپوش بتن سخت صنعتی به چندین مورد و عامل بستگی دارد که یکی از این عامل ها ضخامت و قطر اجرای بتن سخت صنعتی است به این معنی که هر چه ضخامت کفپوش بتن سخت صنعتی بیشتر باشد هزینه اجرای کفپوش بتن سخت صنعتی بیشتر می شود و برعکس یعنی اگر قطر و  ضخامت اجرای کفپوش بتن سخت صنعتی پایین باشد قیمت اجرای کفپوش بتن سخت صنعتی پایین می آید.

روش اجرای کفپوش بتن سخت صنعتی به این شکل می باشد که ابتدا بر روی سطح کفپوش عملیات مگریزی انجام می شود و بعد از خشک شدن بتن مگریزی، نوبت به اجرای آرماتور بندی می رسد بعد از اتمام آرماتوربندی، نوبت اجرای عملیات بتن ریزی است و بعد از اجرای بتن ریزی، نوبت به اجرای بتن سخت است.

نحوه اجرای عملیات بتن سخت به صورت پاششی است یعنی بعد از اجرای عملیات بتن ریزی باید بتن سخت بر روی این بتن تازه به روش پاششی اجرا شود.

بعد از اجرای عملیات ریختن بتن سخت صنعتی و گرفتن و تثبیت اولیه سیمان حال باید با استفاده از دستگاه ماله پروانه‌ای روی بتن سخت صنعتی به صورت لیسه ای ماله کشی انجام شود که باعث میشود به شما سطحی صاف و صیقلی دهد.

مشخصات اصلی اجرای کفپوش بتن سخت صنعتی چیست؟

  • به صورت یک پارچه و همزمان با بتن ریزی انجام می شود.
  • ضد سایش است.
  • با رنگدانه های معدنی اجرا می شود.
  • بتن سخت صنعتی در رنگ های متنوع مانند سبز، زرد و طوسی موجود است.
  • اجرای بتن سخت صنعتی به شما کمک می کند که سطحی صاف داشته باشید.
  • مقاوم در برابر نفوذ آلاینده ها از قبیل مواد روغنی و اسیدی  که در بسیاری از فضاهای های تولید مواد غذایی استفاده می شود.
  • تنوع رنگ مختلفی دارد.
  • مقاوم در برابر نور خورشید و اشعه uv است.

مقدار اجرای کفپوش بتن سخت صنعتی در هر متر مربع برابر 5 تا 7 کیلو گرم میباشد که نسبت به فصل و محل اجرای پروژه متفاوت است .

بتن سخت صنعتی یک سیمان مخصوص است که بعد از اجرای بتن بر روی سطح به عنوان لایه نهایی و سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل دیگری که در قیمت اجرای بتن سخت صنعتی تاثیر دارد رنگدانه های به کار رفته در بتن سخت صنعتی است یعنی شما اگر در اجرای بتن سخت صنعتی از رنگ طوسی استفاده کنید قیمت اجرای بتن سخت رنگی پایین می آید و اگر در اجرای بتن سخت صنعتی از رنگ های قرمز، آبی، سبز استفاده شود قیمت اجرای بتن سخت رنگی بالا می رود.

قیمت اجرای بتن سخت صنعتی می تواند با متراژ پروژه هم تغییر کند یعنی اگر متراژ پروژه شما زیاد باشد قیمت اجرای بتن سخت صنعتی پایین می آید و اگر متراژ پروژه پایین باشد قیمت اجرای بتن سخت صنعتی بالا می رود.

مراحل اجرای بتن سخت صنعتی :

اجرای بتن مگر در کف پروژه و زمانی که اجرای مگریزی کف پایان یافت حالا زمان اجرای بتن با عیار مناسب است و زمانی که اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای انجام شد و همچنین اجرای بتن ریزی با توجه به شیب بندی محیط با استفاده از دوربین، قالبندی می شود و بعد شروع به اجرای بتن ریزی می شود.

بعد از بتن ریزی با ماله پروانه‌ای نوبت به اجرای بتن سخت صنعتی می رسد که اجرای بتن سخت رنگی به صورت پاششی روی بتن تازه صورت می گیرد.

بتن سخت رنگی قابلیت فوق العاده در جذب آب دارد و عضوی از بتن می شود که به هیچ وجه قابلیت جدا شدن را ندارد و بعد از اجرای بتن سخت رنگی با ماله پروانه‌ای نوبت به برش های انقباضی می رسد که به وسیله دستگاه کاتر انجام می شود.

یکی از مهم ترین بخش های اجرایی در سازه های صنعتی انجام پروژه کف سازی است در صورتی که در این مرحله اقدامات کارشناسانه مطابق با اصول تخصصی انجام نشود علاوه بر به هدر رفتن هزینه و زمان و همچنین بابت بازسازی مجدد، اغلب منجر به تعطیلی کارگاه های صنعتی می شود.

شرکت آذرملات کاسپین AzarMalat.ir با سال ها تجربه حرفه ای و  موفق در زمینه کف سازی و با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و پرسنل مجرب در زمینه اجرای بتن سخت صنعتی و اجرای بتن سخت رنگی و….همچنین اجرای بیش از صدها پروژه ی کف سازی صنعتی به صورت تخصصی اقدام کرده است.

 

شرکت آذر ملات کاسپین

شماره تماس : 0912281585209120064375

آدرس : تهران میرداماد خیابان رودبار غربی کوچه خسروانی پلاک 7

موارد مصرف بتن سخت صنعتی :

  • کف سازی کارخانه
  • کف سازی پارکینگ
  • کف سازی محوطه
  • کف سازی بیمارستان
  • کف سازی پمپ بنزین
  • کف سازی سردخانه
  • کف سازی انبار ها
  • و……می باشد.

اجرای بتن رنگی توسط بتن سخت رنگی با قیمت و کیفیت مناسب می تواند تمام نگرانی های شما را بابت ضربه خوردگی، تولید گردو غبار، ساییدگی و نفوذ آب برطرف می کند.

آرملات هم یک نوع بتن سخت رنگی است ولی قدرت و مقاومت آرملات بیشتر از بتن سخت رنگی است به طوری که امروزه آرملات را با نام بتن سخت صنعتی بیشتر می شناسند دلیل این نامگذاری هم این است که بیشتر در مکان های صنعتی کاربرد دارد.

آرملات (بتن سخت صنعتی )از یک لایه سخت معدنی، سیمان، روان کننده و مقداری افزودنی مجاز تشکیل شده است که اجرای آن به صورت ملات بر روی بتن تازه و با ضخامت 1 تا 2 سانتی متر اجرا می شود.

اجرای آرملات (اجرای بتن سخت صنعتی )حتما باید بر روی بتن تازه اجرا شود و به صورت یک پارچه اجرا می شود و بتن تازه به بتنی گفته می شود که حداکثر 10 ساعت از اجرای آن گذشته باشد و اجرای آرملات در مناطق صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد اجرای آرملات باید بر روی بستر تمیز اجرا شود.

بتن سخت صنعتی با دوام و مستحکم در رنگ های متنوع و زیبا جهت استفاده در کارگاه های صنعتی و جایگزین مناسبی برای سرامیک و سنگ است قیمت کف سازی بتن سخت صنعتی نسبت به کفپوش اپوکسی مناسب است و دوام بالایی نسبت به بتن معمولی دارد.

اجرای بتن سخت صنعتی با ماله پروانه‌ای پس از اجرای بتن روی سطح به عنوان پوشش سخت استفاده می گردد.

اجرای بتن سخت صنعتی باعث می شود افزایش مقاومت فشاری داشته باشید در اجرای بتن سخت صنعتی شما می توانید تنوع رنگ برخوردار شوید به طوری‌که در بتن معمولی چنین ویژگی وجود ندارد.

بتن سخت صنعتی خاصیت آنتی باکتری و ضد سایش دارد اجرای بتن سخت صنعتی به لحاظ فیزیکی و مکانیکی از مقاومت بالایی برخوردار است و می تواند طول عمر کفپوش را زیاد کند.

اجرای بتن سخت صنعتی می تواند بسیار کاربردی باشد سرعت اجرای بالا، قیمت بسیار اقتصادی، این کفپوش را گزینه اول برای کف سازی محوطه، کف سازی سوله، کف سازی پارکینگ کرده است.

قیمت اجرای بتن رنگی نسبت به قیمت اجرای بتن معمولی فرق می کند به طوری که تقریبا قیمت اجرای بتن رنگی 2 برابر قیمت اجرای بتن معمولی است.

دلایل این تفاوت قیمت اجرا این است که در اجرای بتن رنگی یه لایه بیشتر نسبت به بتن معمولی اجرا می شود و همچنین در اجرای بتن رنگی مدت زمان اجرا و مقدار اجرا نسبت به بتن معمولی کم می شود و دلیل دیگر این است در زمان اجرای بتن معمولی مقدار اجرا 500 تا 1000 متر مربع است ولی در اجرای بتن رنگی این مقدار 300 تا 600 متر مربع است .

برای اجرای بتن سخت صنعتی باید چند نکته را مد نظر قرار داد که یکی از آنها عیار بتن اصلی است که حداقل باید عیار بتن 300 باشد و همچنین در اجرای بتن سخت صنعتی باید به زمان پاشیدن بتن رنگی توجه کرد.

یعنی اگر زود پاچیده شود رنگ بتن اصلی با بتن رنگی ترکیب شده و کار خراب می شود و اگر دیر پاچیده شود بتن رنگی به بتن اصلی نمی چسبد.

پس بهتر است در زمان مشخصی بتن رنگی ریخته شود و آن زمانی است که پای خود را روی بتن اصلی قرار دهید اگر پا فرو نرفت و جای پا ماند به طوری که حداقل 5 میلی متر فرو رفت زمان ریختن بتن رنگی است اجرای بتن سخت صنعتی زمانش باید مشخص باشد.

اجرای بتن سخت صنعتی به تازگی در فرودگاه ها هم اجرا می شود و دلیل آن هم این است که مقاومت بالایی در برابر سایش دارد اجرای بتن سخت صنعتی برای شرکت های صنعتی مورد مناسبی برای کف سازی است.

اجرای بتن مگر هم باعث مقاوم شدن سطح می شود هم باعث می شود سطح کار به یک اندازه بتن اصلی اجرا شود.

شرکت آذرملات کاسپین ,با سالها تجربه کار حرفه ای و دارا بودن کادری مجرب , با دانش فنی و ماهر و با استفاده از پیشرفته ترین و جدیدترین ابزار روز دنیا آمادگی خود را در اجرای کفپوش های آرملات و  اپوکسی و .. با برترین کیفیت و نازلترین قیمت اعلام می کند. جهت انجام مشاوره و کسب اطلاع از جزئیات قیمت اجرای انواع پودر ها و کفپوش ها ,لطفاً با مدیریت شرکت آذرملات کاسپین (AzarMalat.ir) با شماره 09122815852 تماس حاصل فرمائید.

 

شرکت آذر ملات کاسپین

شماره تماس : 0912281585209120064375

آدرس : تهران میرداماد خیابان رودبار غربی کوچه خسروانی پلاک 7

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *